سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
منوی اصلی
مطالب پیشین
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
لینک دوستان
آرشیو مطالب
عملیات های دفاع مقدس
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :48
بازدید دیروز :3
کل بازدید :11977
تعداد کل یاد داشت ها : 28
آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 11:24 ع
امکانات دیگر

شهید دانش آموز صیفور چابک  

فرزند : علی

متولد :1343/10/6

محل تولد : روستای جلالوند

تاریخ شهادت : 1357/10/10

محل شهادت : کرمانشاه

نحوه شهادت : تظاهرات خیابانی

وضعیت تحصیل : سوم راهنمایی

خلاصه زندگینامه:

شهید صیفور چابک در سال 1343 در روستای جلالوند از توابع کرمانشاه چشم به جهان گشود. در بدو تولدش مادرش را از دست داد و پس از گذراندن چند بهار همراه پدرش به کرمانشاه عزیمت نمود .وی تحصیلات خود را با موفقیت تا کلاس سوم راهنمایی به پایان رسانید و با شروع انقلاب اسلامی او نیز در تمام راهپیماییها و تظاهرات حضور فعال داشت .سرانجام در یکی از تظاهرات در دهم دی ماه سال 1357 که به درگیری با ماموران رژیم طاغوت انجامید در حین به آتش کشیدن کاخ استانداری مورد هدف گلوله قرار گرفت .

محل دفن : گلزار شهدای کرمانشاه

 




 نوشته شده در  دوشنبه 92/5/7ساعت  11:40 صبح


      

شهید دانش آموز سیروس اسفندیاری

فرزند : نامدار

متولد :1338

محل تولد : روستای چشمه ماهی هلیلان

تاریخ شهادت :1357/7/11

محل شهادت : کرمانشاه

نحوه شهادت : اصابت گلوله

وضعیت تحصیل : چهارم نظری

خلاصه زندگینامه:

شهید سیروس اسفندیاری در سال 1338 در روستای چشمه ماهی هلیلان از توابع کرمانشاه چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در همین روستا سپری نمود و جهت ادامه تحصیل به کرمانشاه آمد . اوقات فراغت خود را به مطالعه کتابهای مذهبی می گذراند . تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام رساند و در کلاس چهارم نظری مشغول تحصیل بود که در یکی از تظاهرات خیابانی که نقش بسیار ارزنده ای هم داشت در یازدهم مهر ماه سال 1357در درگیری با منافقین کوردل بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نائل گشت.

 




 نوشته شده در  دوشنبه 92/5/7ساعت  11:38 صبح


      

شهید دانش آموز سهراب حیدری 

فرزند : مصطفی

متولد :1336/9/28

محل تولد : کرمانشاه

تاریخ شهادت : 1357/10/11

محل شهادت : کرمانشاه

نحوه شهادت : تظاهرات علیه رژیم طاغوت

وضعیت تحصیل : سوم نظری

خلاصه زندگینامه:

شهید سهراب حیدری در بیست و هشتم آذر ماه سال 1336 در خانوادهای مذهبی در کرمانشاه چشم به جهان گشودوی تا سال سوم نظری تحصیلات خود را ادامه داد و با شروع انقلاب درس را رها نمود و به فرمان امام به صفوف به هم فشرده قشرهای مختلف که سالیان دراز در اختناق و ستم بودند پیوست و در کلیه تظاهرات و راهپیماییها شرکت می نمود . در روز یازدهم دی ماه سال 1357  درست در آن روزی که پالیزبان مردم بی گناه شهر کرمانشاه را به رگبار گلوله می بندد و عبور و مرور در این شهر قطع می گردد و ساواکیها و گاردیها به خصوص در نقاط بلند شهر بعنوان اسکورت موضع گرفته بودند سهراب باز در این حال به پشت بام محله مسکونی خود رفته و با مشت گره کرده همانند موذن گویان با صدای بلند الله اکبر تکبیر گویان و فحش و ناسزا به رژیم و طرغداران وابسته این رژیم دست از فعالیت برنمی دارد ناگاه دست پلید گونه اهریمنی بر روی ماشه تفنگ قرار گرفته و قلب رئوف سهراب این رزمنده همیشه جاوید را مورد هدف قرار می دهد . پیکر نیمه جان و غرغه به خون سهراب به بیمارستان رسانده می شود اما به محض رسیدن به بیمارستان این سرو قامت در حالی که آخرین احضات عمرش را می گذراند به درجه رفیع شهادت نائل می گردد .

محل دفن : گلزار شهدای کرمانشاه

 




 نوشته شده در  دوشنبه 92/5/7ساعت  11:28 صبح


      

شهید دانش آموز یونس سورنی 

فرزند : حاجی علی

متولد : 1339/4/25

محل تولد : کرمانشاه

تاریخ شهادت : 1359/3/3

محل شهادت : کرمانشاه

نحوه شهادت : اصابت گلوله

وضعیت تحصیل : سوم دبیرستان

خلاصه زندگینامه:

شهید یونس سورنی بیست و پنجم تیرماه سال 1339 درکرمانشاه چشم به جهان گشود. وی در کلاس سوم دبیرستان مشغول تحصیل بود که با توجه به علاقه شدیدی که به انقلاب اسلامی داشت در سال به عضویت بسیج در آمد و در حین آموزش در مسجد جامع مورد اصابت گلوله از ناحیه پا و کمر قرار می گیرد. و سرانجام در سوم خردادماه سال 1359 به فیض شهادت نائل گشت.

 




 نوشته شده در  دوشنبه 92/5/7ساعت  10:30 صبح