در راستای کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه، و به همت سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه از خانواده معظم شهدای استان کرمانشاه دیدار و جهت آشنایی دانش آموزان با شهدا بخشی از زندگینامه و صیبت نامه این عزیزان را در سایت استان و وبلاگ شهدای دانش آموز استان قرار دادیم.

شهید دانش آموز سیامک حسینی

شهید سیامک (مهدی) حسینی اول فروردین ماه سال 1347 در شهر کرمانشاه و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

وی تحصیلات خود را در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در شهر کرمانشاه سپری و در دبیرستان 17 شهریور مشغول تحصیل بود، که علی رغم مخالفتهای والدین خصوصا پدرش به عضویت بسیج سپاه پاسداران در آمد.

شهید حسینی در جواب مخالفت پدرش از رفتن به جبهه می گفت: شما به من می گویید به جبهه نروم اما من هنگام تشییع جنازه از شهدا خجالت می کشم مگر این شهدا پدر و مادر ندارند؟

و ی با اصرارهای مکرر پس از گذراندن دوره های آموزشی داوطلبانه به جبهه اعزام گردید و در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب-قصرشیرین (تپه گچی، پایگاه صلواتی) به عنوان کمک آر پی جی زن و تک تیرانداز به مدت دو ماه مشغول خدمت بود که مورد اصابت مستقیم خمپاره 120 نیروهای بعثی قرار گرفت و سرانجام در سی و یکم مرداد ماه سال 1365 به همراه برادرش به فیض شهادت نائل گشت.

خاطره ای از مادر شهید

در زمان جنگ تحمیلی، پدر مهدی به خرمشهر رفته و بعد از بازگشت از سفر برای مهدی و برادرش شلوار جین سوغات آورده بود که مهدی و برادرش آن را نپذیرفتتد و گفتند چون بقیه بچه های مدرسه وسع خرید اینطور لباسها را ندارند ما هم نمی پوشیم.




 نوشته شده در  یکشنبه 92/10/15ساعت  8:12 صبح