دانش آموز شهید احمدقلی درستی در دهم شهریور ماه سال 1349 درکرمانشاه چشم به جهان گشود.

علاقه زیاد او به تحصیل چنان بود که تمام نمراتش در سطح عالی و در حوزه علمیه امام صادق (ع) نیز تحصیل می کرد. در سال چهارم نظری مشغول تحصیل بود که با توجه به علاقه اش به انقلاب اسلامی و با وجود سن کم با اصرار زیاد مجوز حضور در جبهه را دریافت کرد؛  و در سال 65 به فرمان امام لبیک گفت و داوطلبانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. در آنجا به عنوان مسئول تبلیغات جبهه و جنگ تیپ 29 نبی اکرم (ص) فعالیت می کرد. و سرانجام درشانزدهم مرداد ماه سال 1366 در منطقه سردشت در عملیات نصر 7  به فیض شهادت نائل گشت.

 

بخشی از وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) و نائب بر حقش خمینی بت شکن و با سلام به قائم مقام رهبری آیت حق آیت الله منتظری و با سلام به شهیدان گلگون کفن وطن و با سلام به ظفرمندان جبهه توحید .

با عرض سلام به حضور محترم پدر و مادر گرامیم. امیدوارم که حالتان خوب باشد و امیدوارم که هیچ ناراحتی نداشته باشید . باری پدر جان همانطوری که می دانید در فرمایشات اخیر رهبر کبیر انقلاب که فرمودند اسلام در خطر است و باید جوانان به جبهه بروند و گفت آنهایی که توان جنگیدن را دارند باید به جبهه بروند و آنهایی که نمی توانند به جبهه بروند در پشت جبهه خدمت کنند .

بعد از این رفتن به جبهه تکلیف شرعی است. من هم می خواهم به اندازه خودم در این انقلاب سهمی داشته باشم و حال من به ندای حل من ناصری حسین زمانم لبیک گفتم و وظیفه شرعی خودم دانستم که به جبهه بروم.

باری مادر جان هنگامی که من به جبهه می روم ناراحت نشوید من که زنده ام و فقط برای سه ماه به جبهه می روم و به امید خدا بعد از سه ماه بر می گردم، شما باید صبر داشته باشید. بعضی از مادرها چندین فرزند خود را به اسلام هدیه کردند پس شما هم ناراحت نشوید ان شاء الله بر می گردم.

پدر و مادر گرامیم  من با عشق به اباعبدالله الحسین (ع) به جبهه می روم نه به اجبار و یا با زور بلکه من افتخاری و با پای خودم به جبهه می روم .

من الله التوفیق

فرزند شما احمد قلی درستی

29/7/1365




 نوشته شده در  یکشنبه 92/10/15ساعت  8:11 صبح